Image hosted by Photobucket.com

Thursday, December 01, 2005

The evil bus (and bus company pun kot)

Tak sangka sungguh. Bukan apa, two days in a row, and I am updating my blog again. Untuk orang yang rajin update macam Hafezh dan Pizli dan tidak lupa juga Zihan yang walaupun namanya tidak ada list dalam link blog aku tetapi aku masih rajin membaca blognya setiap hari hasil dari link dalam blog Azman Banos , mesti korang tak heran pun update tiap tiap hari ni.

Semalam surprise,surprise, aku balik naik bas. Kereta encik dreber eksiden hari tu, jadi terpaksa di hantar ke workshop dan next week baru dapat kot. Aku ni jarang balik naik bas.Bkan apa, ada hari tu baru sekali aku balik naik bas, tu pun sebab time tu encik dreber bercuti dan tak balik lagi jadi terpaksalah aku nonggang bas (maknanya naik bas la tapi bahasa jawa panggil nonggang bas) Sekali tu pon aku banyak komplen sebab aku tak tahan dengan aroma orang orang sekeliling yang begitu hebat. Bertambah resdung di hidung aku akibat bau yang hebat tu. Dan minggu ni aku memang konfem terpaksa naik bas bila balik kerja. Jadi semalamlah first day aku naik bas untuk minggu ni. Dengan bersemangatnya pukul 5.30 tu aku dah keluar ofis,walaupun masa kerja 9 jam tak cukup lagi. Semalam kiranya last day la aku puasa 6, jadi aku ingat dapatlah aku berbuka kat rumah. Tapi rupa rupanya semua tu harapan palsu semata mata. Dahla aku ni takde jam kan, terpaksa la selongkar beg utk cari handphone tgk jam. Dari takde orang kat situ sampai dah ramai orang, pon tak sampai sampai. Sampai ada sorang apek ni ajak aku balik naik cab dgn dia ke stesen lrt tapi aku takut pulak.Haha. Akhirnya pukul 6.30 barulah bas tu terkedek kedek datang. Geram betol aku. Dahla ramai orang sampai pintu bas tak boleh tutup, tapi nasib baik aku dapat tempat duduk. Mencabar kesabaran di saat berpuasa betol.

Akhirnya pukul 7.06 (cea tepat tak masa aku?) baru sampai Taman Bahagia. Belilah air mineral yang mencabar inda jugak nak membukak. Tapi akhirnya berjaya. Dan begitulah cerita aku berbuka dengan air mineral di eskalator lrt taman bahagia. Nak ikutkan kalau drive dari ofis ke rumah 10 minit dah sampai. Kalau jam pon 15 minitla paling lama. Tapi disebabkan oleh bas yang sungguh kura kura, 2 jam aku amek masa nak sampai rumah, mmg tahap dah boleh drive dari KL ke Ipoh. Isk. Aku berdoa dengan sepenuh hati supaya hari ni tak macam tu lagi.

4 Comments:

Blogger pizli.mw said...

hmmmm kau naik cab je la dr office ke rumah, cakap 10 minit drive je.. mahallasikit kut, tapi takde la penat and sedih.. menangis...

11:23 am  
Anonymous Anonymous said...

tak boleh sebab naik teksi mahal sangat. 7 ringgit tau. aku memang selalu naik teksi ni sebab aku mmg selalu malas naik bas. tapi disebabkan nak kawin dan pastinya kena berjimat aku berkorban naik bas je la. bas baru 50 sen + naik lrt 70 sen..baru 1.20. kalau 7 ringgit tak ke dah 7 kali ganda.haha. dan maybe aku kena naik bas dalam 3,4 hari..7x4 dah 28. baik beli baju baru.haha.

12:11 pm  
Blogger Digitalite said...

ko keje kat mana Intan? dekat dengan Unitar ke?

10:01 am  
Anonymous Anonymous said...

tak la pis..aku keje kat uptown..kalau aku keje kat unitar mesti tiap2 hari blog aku ni akan di penuhi dgn cerita pasal giant hypermarket sbb unitar tu dekat dgn giant tu dan konfem tiap2 hari aku akan pegi situ,haha.

11:17 am  

Post a Comment

<< Home