Image hosted by Photobucket.com

Monday, December 05, 2005

perut yang terlalu kenyang menyebabkan imaginasi tidak boleh dikawal.


Sambil tengok cerita 3 Abdul malam tadi, tiba tiba aku tertidur pulak. Lepas tu pukul 3 pagi tiba tiba terbangun, dan terus telefon encik burger.Lepas tu ingatkan nak tido balik dan aku pun pusingkan badan ke sebelah kiri dan tutup muka dengan selimut. Pusing kiri, pusing kanan tak boleh tidur pulak. Tak tau kenapa tiba tiba aku macam rasa bulu roma meremang dan secara automatik aku terus teringatkan Maya Karin dalam cerita Pontianak Harum Sundal Malam. Aku tertengok ada trailer PHSM2 tu kat tv, ada satu scene ni, ada perempuan baring atas katil, tengah tidur, sambil sambil pontianak harum membuat muka bengis, tengok perempuan ni tengah tidur, terapung apung atas perempuan ni. Walaupun iklan tu kat tv je, dan walaupun kadang kadang aku rasa lawak jugak muka Maya Karin tu dimekapkan sebab ada ala ala penyanyi tahun 80an, tapi bila aku teringat scene tu pukul 3 pagi time tak boleh tidur aku jadi takut pulak. Aku pun tutup balik muka aku dengan selimut dan tutup kepala dengan bantal dan baca ayat kursi banyak banyak dan berharap dapat tidur cepat cepat. 4,5 kali agaknya aku ulang proses yang sama tapi tak ngantuk ngantuk jugak. Tekanan aku kalau ketakutan dengan benda benda ghaib ni. Lepas tu aku asyik bayangkan rambut panjang ala-ala Maya Karin dalam cerita pontianak tu menyapu nyapu muka aku. Ish. Akhirnya pukul 4 baru tertidur dan termimpikan ada secret affair dengan Hani Mohsein pulak dan dalam mimpi tu dunia macam dah nak kiamat. Mungkin inilah akibat terlalu banyak makan di rumah saudara, sebab petang tu aku pegi rumah saudara aku dan aku memang makan banyak sangat sbb dia asyik keluarkan makanan je. Nampaknya kena beli teh orang kampunglah mcm ni.

2 Comments:

Blogger Wardina said...

kalu ko bace update aku lg dahsyat. aku siap mimpi, aku yg b'tukar jd pontianak. tp mimpi tu sedey la sbb aku tk dpt nk b'same dgn famili aku lg. paling kesian anak2 aku. mintak dijauhkn mende2 camtu dr t'jd

1:25 pm  
Anonymous Anonymous said...

ha..aku dah baca blog kau..takut jugak kalau diri sendiri yang jadi pontianak..isk

4:40 pm  

Post a Comment

<< Home