Image hosted by Photobucket.com

Tuesday, March 29, 2005

berita gempa

tertidur malam tadi, when suddenly mak woke me up and said there's another gempa bumi in sumatra. and so this morning i have interviewed a few mangsa, and they are not from sumatra, mind you.

Mangsa 1: Shima (my ofismate)
Shima merupakan adalah antara orang yang malang yang terpaksa menyelamatkan diri dua kali akibat dua gegaran. Walaupun telah tidur semasa gempa berlaku, Shima telah berjaya membangunkan dirinya walaupun agak malas setelah ada orang disangka hantu yang menekan loceng pintu rumahnya banyak banyak kali. Disebabkan orang terlalu ramai di tangga, Shima telah mengambil langkah menaiki lif sahaja. Hebat! Kehkeh.Walaupon mengantuk semasa menunggu di bawah, masih sempat dia mengutuk seorang perempuan yang terkocoh2 turun dgn memakai kaftan sambil membawa handbagnya.Akibatnya, pada pagi ini Shima datang ofis pukul 10 disebabkan hanya dapat tidur dengan aman selepas Subuh.

Mangsa 2: Ropol dan Suhana (housemate)
Tak taulah dua orang ni layak di panggil mangsa gegaran ke tak. Walaupun apartment dia orang bergegar, tetapi akibat terlalu penat dan letih, dua orang ini telah tidur mati dan langsung tak sedar apa jadi.

Mangsa 3: Pizli
Gegaran berlaku semasa menonton VCD Sepet. Panik sehingga pada pukul 3 pagi disebabkan gegaran kedua, Pizli telah turun dari apartmentnya dan duduk di dalam kereta sahaja. Seorang yang bijak juga kerana selepas gegaran pertama dia telah bersiap2 menyediakan dokumen dokumen penting seperti ic untuk dibawa bersama jika ada emergency.

Kesiankan. Tapi yang paling kesian kalau kat hospital tiba2 bangunan hospital bergegar semua pesakit kena turun. Dahla pesakit, makin sakitlah lagi. Nasib baiklah aku duduk di rumah teres sahaja. Seperti yang dikatakan oleh Pizli, harap harap takde gempa lagi malam ni.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home