Image hosted by Photobucket.com

Tuesday, April 12, 2005

grazie, non grazie

mengantuk betol nak lukis balik gambar kat flash ni. lama lama sampai dah tak tau nak buat apa walaupun nak ikutkan sebenarnya kerja tu ada. malam tadi pergi rumah ropol. terjumpalah ropol, afni, suhana,dan lepon. kasihan betol lepon sebab keretanya sudah hilang. sedih juga mendengar kisah ceritanya. haa, ingat semalam nak datang kerja, tapi dah terponteng pulak. lepas tu aku pon ikutlah si alfisyar ni ke plaza damas sebab dia nak pergi site dia kat situ. aku pon jalan jalanlah kat plaza damas tu nak menghabiskan masa yang terluang. bosan betol tempat tu. dahla kedai tak banyak. aku ingat nak cari magazine ke apa kat dalam plaza damas tu, tapi takde kedai jual magazine. tahi betol. last2 aku pegi kedai pay for less beli buku 7 ringgit sementara nak habiskan masa tunggu alfisyar. sbelom tu pegi jugak supermarket apa benda tah kat plaza damas tu, ingatkan ada jual magazine ter sembunyi kat dalam tu tapi takde jugak. last2 aku beli je roti sebab mcm malu pulak dah masuk situ tak beli apa2. dahla pekerja dia lagi ramai dari orang yang datang. sangap betol plaza damas ni.

hari sabtu hari tu aku pergi ofis part time aku yg kat plaza ampang tu. wah, baru aku faham kenapa ropol berenti dari situ.tapi aku kagum jugak sebab ropol boleh tahan kerja kat situ setahun. bos dia tu betol betol saiko walaupun dia adalah bos yang agak berpengetahuan dalam computer2 ni. takdela pengetahuan mana sebenarnye, tapi utk org yg umur dkt 50 mcm tu kira pengetahuan dia impressive la jugak. orang tua ni baru beli printer baru. dia ni kedekut, dan dia nak print semua company profile, brochure, leaflet semua sendiri sebab dia tak nak hantar kedai.kenapa dia tak nak hantar kedai dia kata sbb dia nak print dalam amount sikit. takdela sikit mana..sebab company profile je dia nak 100 copy. satu copy 30 pages.hish. masalahnya, tak kisahla dia nak print sendiri kan, tapi kedekutnya masya allah. dah cantik2 company profile tu ropol buat, aku kena ubah sikit utk kurangkan dia punya kaler.tapi nak nampak cantik, tapinya dia nak murah. tekanan betol aku. dari pkl 3 ptg sampai 8 malam aku duduk situ, satu page pun tak siap2 sebab sepanjang masa dia ada kat belakang aku je dan sibuk nak kasi komen dan idea dia. sakit betol kepala aku masa tu. tapi aku sabar je. tapi aku memang geram sangat dengan org mcm ni. kedekut ink tapi nak print sendiri. kedekut ink tapi nak profile nampak cantik. macam mana tu? aku dah edit sikit lepas tu dia suruh aku print 10 page benda aku dah edit tu, lepas tu dia pun sibukla nak cek percentage ink tu. oh, aku memang benci orang yang membuatkan kerja senang jadi susah sangat ni. urgh. org mcm ni adalah virus. jauhilah dari orang jenis mcm ni.

kalau mcm ni tekananlah aku untuk selama lamanya.alahai..eh tapi lupa nak cakap, patutnya hari ahad tu aku dtg jugak ofis dia tapi aku tak dtg, semalam pon patutnya aku datang, tapi aku ponteng jugak.mungkin dia dah buang aku dari kerja kat tempat dia.kehkeh.ikut suka kaulah labu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home