Image hosted by Photobucket.com

Wednesday, June 29, 2005

Lime Green

Semalam balik rumah dalam pukul 7.30 mcm tu. Terperanjat aku bila masuk rumah tengok living room kat rumah dah tukar kaler lime green. Rupa rupanya abah dengan angah dah cat living room tu. Kononnya nak redecorate rumah la kot. Tapi sambil sambil decorate dan syok mengecat sampai abah sembahyang pon wirid sekejap je sebab terlalu excited nak mengecat dan angah pun sanggup skip lunch sebab nak mengecat jugak (dan emak of course lah macam biasa -membebel..haha) ada jugak tragedi berlaku. Selamat tv kat living room tu dah jadi arwah dan sujud ke bumi. Kesian, tak sangka cepat sangat meninggal tv ni. Yelah dah ajalnya. Kehkeh. Inilah akibat orang yang terlalu rajin nak mengecat. Abah semalam naik atas tangga yang dah uzur ni. Tangga tu mcm ada bengkok sikit. Masa kat atas tangga tu abah sambil mengecatla kan, kiranya sambil memegang cat, tiba2 bahagian tangga yang bengkok tu terbengkok dan abah pun terjatuh dan cat tu habis kena rambut dan badan abah..dan tangga pulak timpa tv dan tv terus sujud ke atas lantai dan pecah lah. Haha. Walaupun masa aku balik tu mak tgh sibuk bising bising sebab dia kata bahayalah dan nasib baik abah tak ada apa apa tapi aku rasa mcm situasi tu macam kelakar jugak. Haha. Rugilah aku tak ada masa saat saat kejatuhan tu. Angah kata masa abah jatuh tu, mak pun terus la membebel, cakap suruh buanglah tangga tu ataupun jual je besi tangga tu kat pemungut besi, tapi abah dengan degilnya dan dengan rambut bercat dan badan yang bercat buat tak tau je dan teruskan mengecat. Hebat juga. Haha. Kelakarlah.

Lepas tu mak asyik komplen kaler tu gelap, tapi aku, angah dengan abah rasa kaler tu cantik. Sebab tu malam tadi aku habiskan beberapa jam tengok dinding sebab terlalu excited tengok kaler lain kat dinding rumah tu. Tak tengok tv pun tak apa. Oh ya, sampai saat aku pergi kerja pagi tadi, tv tu masih tersujud ke bumi. Kehkeh. Tak sabar pulak nak balik rumah petang ni nak tengok apa jadi. Best tau ada rumah kaler baru ni.Haha.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hagahahah.. jom bet, tv tu masih sujud ke atau rukuk? hehe.. ke tahiyat akhir.. haha.sakit nye tekak aku deh

3:17 pm  

Post a Comment

<< Home